◃ Day 5 ▹

♡10 Dagar / Permalink / 0
Dag 5 - Favorit låtar

Om serier var viktiga för mig så är väl denna något så mycket mer viktigt, om det finns ett ord för viktigare än viktigast så vill jag använda det ordet nu.
Alltså folk, indie, punk, grunge, osv.
Så många olika genrer till så många olika humör. 
Jag fann mig själv i musiken och sen jag gjorde det har jag aldrig känt mig mer stark och självständig, som att med ett par hörlurar på högsta volym, ja då klarar jag allt. 

Mina all time favorit låtar är
(Jag kan inte sätta 1-5 på dessa så alla är number 1 för mig)
Californication - Red Hot Chili Peppers
Someone Told Me - Jake Bugg
Kids - MGMT
The Funeral - Band of Horses 
All I Want - Kodaline
Hopeless Wanderer - Mumford And Sons
The Scientist - Coldplay
Violet Hill - Coldplay 
Fix You - Coldplay 
The Night We Met - Lord Huron

Det bästa är att det inte är låten i sig man förälskar sig i, eller jo kanske ibland. Men dessa låtar är stunder, humör, känslor, personer.
Någon gång, någonstans, vart jag kär i känslan jag kände eller personen jag var med eller stället jag såg, samtidigt som dessa låtar spelades. Och jag är så glad att de fick mig att le, gråta, skratta, känna i dem stunderna. 
Till top